Prasklé čelní sklo je jednou ze závad, kterou si jen těžko způsobíte sami. I kdybyste jezdili sebeopatrněji, může se stát, že sklo zasáhne kamínek a neštěstí je na světě. Jediné, co proti tomu lze dělat, je zvolit připojištění.
Připojistit autosklo ale někdy může být dost nákladné. Kolikrát cenu havarijního pojištění zvedne třeba o dva nebo tři tisíce, takže pak člověk přemýšlí, zda vůbec něco takového má smysl. Záleží samozřejmě i na tom, jakou máte spoluúčast v případě poškození skla, i na tom, jak draze výměna vašeho skla vyjde. Dražší je v případě, že máte automatické stěrače, pak jsou na čelním skle senzory.
Kdy je tedy možné autosklo opravit?
Pokud už se sklo rozbije, respektive je na něm nějaká prasklina nebo důlek, máte dvě možnosti. Buď se provede oprava čelního skla, nebo se kompletně vymění. Je zřejmé, že první varianta bývá levnější. Nelze ji však použít vždy.
Oprava autoskel se dělá u menších poškození. Poškození nesmí být v zorném poli řidiče a nesmí se nacházet ani příliš na okraji skla. Malé dírky se mohou vyplnit a zatvrdit, pak je s nimi normálně možné fungovat, na skle byste to téměř nepoznali. Za takovou opravu zaplatíte zhruba do dvou tisíc korun.
Kolik stojí výměna autoskla?
Když se vyhodnotí pro opravu nevhodný stav skla, je třeba objednat nové a vyměnit ho. Jde o složitější, a hlavně dražší úkol. Podle typu automobilu se může výměna čelního skla vyšplhat třeba až na dvacet tisíc korun. Je to nepříjemný výdaj, když uvážíte, že se neštěstí rozhodně nestalo vaší vinou.
Rozhodně se však nepokoušejte problém ignorovat a s rozbitým předním sklem jezdit dál. Je to zakázané, riskujete pokutu až 10 000 Kč (za což byste možná měli nové sklo) a/nebo ztrátu 5 bodů. Nehledě na to i ohrožujete sami sebe a další řidiče. S rozbitým čelním sklem se nemůže řídit z jasného důvodu – kazí vám výhled. Výměna autoskla je nezbytná i pro bezpečí vás a vašich blízkých.