Co si myslíte o umělé inteligenci? Fandíte jí, nebo z ní máte strach? Jedno je jisté. AI tu s námi je a bude. Zřejmě ve větší míře než dosud. To musíme přijmout jako holý fakt.
Umělá inteligence má své čestné místo ve spoustě oborů napříč odvětvími. Například v AAA šlapou do AI opravdu razantně, jak říká Petr Vaněček, spolugenerální ředitel AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama.
AI předpovídá poptávku a upravuje nabídku
„Umělá inteligence a big data jsou klíčové pro naši schopnost rychle reagovat na změny trhu a poskytovat lepší služby zákazníkům,“ prohlásil spoluředitel Petr Vaněček pro server domacinoviny.cz. Právě díky těmto inovacím firma dokáže tak trošku věštit z křišťálové koule. Předpovídat poptávku a upravovat nabídku vozů. A to se jí v poslední době náramně daří. Firma totiž dokonce vyvinula speciální software, který je schopen každou minutu číst trh. Analyzovat ho a vyhodnocovat veškeré dostupné příležitosti. To by člověk z masa a kostí nedokázal. Tento software dokonce umí určit, které konkrétní vozidlo je vhodné pro který trh, což usnadňuje přesuny vozů mezi různými zeměmi.
AI v callcentru
Své místo ale AI má i ve firemním callcentru. Nástroj na principu AI třeba odpovídá na dotazy zákazníků. Zde prý dosahuje výsledků srovnatelných se živými operátory. Ti se ale podle Petra Vaněčka nemusí bát o práci. Budou se totiž věnovat úkolům, které jejich AI kolega ještě nezvládá. Dále se AI plně zapojuje do prodeje. Speciální alokační model během vteřiny zjistí, kde jsou nejlepší podmínky pro prodej konkrétního vozidla. To zvyšuje profitabilitu a umožňuje rychlejší obrat. AI je rovněž schopná rychle identifikovat a zpracovat nové inzeráty, což zase zvyšuje rychlost reakce na tržní příležitosti. Její možnosti a schopnosti, jak dodává Petr Vaněček, zkrátka jsou nepřeberné.